Informații garanție Makita:
Makita Romania doreste sa indeplineasca cerintele si exigentele tuturor clientilor prin punerea la dispozitie a serviciilor post-vanzare oferite de centrele service autorizate. De asemenea, serviciul PRIMA PORNIRE MOTOUTILAJ (codificare PM)* este disponibil gratuit oricarui client care achizitioneaza orice masina Makita originala care functioneaza cu motor termic cu scopul de a se familiariza cu modul de utilizare, tocmai pentru a facilita o functionare normala si indelungata.
Garantia produselor se acorda in conformitate cu legislatia in vigoare si nu afecteaza drepturile consumatorului.
In cazul solicitarilor de garantie cumparatorul are obligatia sa prezinte la cerere urmatoarele:
- certificatul de garantie original emis de catre Makita Romania
- factura/bonul de achizitie
- documentul de prelungire a garantiei (daca este cazul).
Produsele noastre se impart in 3 categorii si anume:
Scule electrice (codificare SE)
Scule cu motor pe benzina (codificare SB)
Scule cu motor pe benzina Briggs & Straton (codificare B&S)
Conditii generale privind garantia produselor Makita:
- Datele de identificare ale produsului (model si serie unica) trebuie sa fie identice cu cele inscrise in documentele insotitoare.
- Lipsa datelor de identificare, datele incomplete sau modificarile neautorizate din documente exclud in mod automat produsul de la acordarea garantiei
- Perioada de garantie acordata de producator decurge de la data inscrisa in factura de achizitie.
- Garantia acordata produselor comercializate acopera numai viciile ascunse de material sau manopera existente la momentul vanzarii.
Prin folosire, produsele sunt supuse unei uzuri normale, naturale, caracteristice sculelor din gama noastra iar ca urmare uzura aferenta nu este acoperita de garantie
Sunt excluse de la reparatii in baza garantiei urmatoarele:
- orice produs Makita fara marcajul CE sau care nu este un produs original Makita;
- defectele cauzate de folosirea produsului intr-un mod neconform cu manualul de utilizare cu referire la utilizare defectuoasa, bruscare, neglijenta, lipsa mentenanta, suprasolicitare, cadere, lovire, tensiune de utilizare neconforma specificatiilor produsului;
- defectele cauzate de folosirea unor accesorii consumabile sau atasabile care nu sunt originale Makita, nu sunt recomandate sau compatibile produsului;
- uzura normala sau deteriorarea elementelor aflate in componenta produselor cauzate de utilizarea intesiva sau neglijenta, precum bucse, rulmenti, simeringuri, garnituri, oringuri, pistoane, segmenti, perii de carbon, mandrine, sisteme de fixare a accesoriilor, cabluri de alimentare, acumulatori, filtre de aer si combustibil, bujii, manere, furtunuri, cabluri de tractiune, startere, pinioane de lant, lanturi de taiere, sine de ghidaj, capete cu fir (autocut) si altele asemenea;
- interventii sau modificari neautorizate ale produselor;
- deteriorari de genul zgarieturilor sau rupturi ale elementelor demontabile sau nedemontabile;
- lipsa posibilitatii de identificare a seriei produsului cauzata de deteriorarea etichetei sau lipsa acesteia;
- defectele cauzate motoarelor termice prin utilizarea de amestec combustibil necorespunzator;
- folosirea unor uleiuri de motor sau de amestec de calitate inferioara celor recomandate in manualul de instructiuni al produsului;
Alte informatii utile:
- Durata garantiei se prelungeste cu perioada de timp necesara remedierii produsului.
- In cadrul perioadei de garantie remedierea trebuie efectuata intr-o perioada de timp ce nu trebuie sa depaseasca 15 zile
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand remedierea produsului sau inlocuirea acestuia, fara plata, cu exceptia cazurilor cand masura nu este posibila sau disproportionata.
- Producatorul/vanzatorul nu este raspunzator de daunele provocate produsului de fenomenele naturale, incendiu, neglijenta in exploatare, deterioari mecanice abuzive.
Informații garanție Bosch:
Garanția producătorului (13.04.2022) Toate sculele electrice, pneumatice, aparatele de măsură şi sculele de grădină Bosch sunt verificate, testate cu atenţie şi supuse unui control riguros în cadrul etapei de asigurare a calităţii Bosch. De aceea, Robert Bosch Power Tools GmbH, Max-Lang-Straße 40-46, 70771 LeinfeldenEchterdingen (denumit în continuare „Bosch“ sau „noi“) acordă garanţie pentru sculele electrice, pneumatice, aparatele de măsură, sculele de grădină Bosch, precum şi pentru toate produsele acţionate electric (în continuare denumite pe scurt „Scule“) în conformitate cu următoarele condiţii. Această garanţie nu afectează pretenţiile cumpărătorului privitoare la răspunderea pentru defectele de fabricaţie conform contractului de cumpărare încheiat cu vânzătorul şi nici drepturile sale legale.
1. Acordăm garanţie pentru o perioadă de doi ani, pentru sculele cumpărate de consumatori, pentru defecţiunile sculelor produse în perioada de garanţie în cazul cărora se poate demonstra că sunt cauzate de defecte de material sau de fabricaţie; acordăm o perioadă de garanţie de douăsprezece luni pentru acelaşi tip de defecţiuni ale sculelor cumpărate de persoane juridice. Perioada de garanţie începe în momentul cumpărării de către primul utilizator final. Concludentă este data specificată pe documentul de cumpărare original (bon sau factură fiscală).
2. Garanţia poate fi extinsă la maximum trei ani (cu excepţia sculelor de înaltă frecvenţă, şurubelniţelor industriale cu acumulator, sculelor pneumatice, acumulatorilor şi încărcătoarelor pentru sculele electrice pentru meşterit precum şi cele pentru grădină). Acest lucru presupune să te înregistrezi online în termen de patru săptămâni de la achiziţionarea sculei, după cum urmează: • Înregistrarea poate fi efectuată pe următoarea platformă: www.boschdiy.com/ro/ro/my-bosch/overview dacă este vorba despre o sculă pentru meşterii amatori sau scule pentru grădinărit; • Înregistrarea poate fi efectuată pe următoarea platformă: www.dremel.com/ro/ro/mydremel/overview dacă este vorba despre scule electrice de bricolaj Dremel; • Înregistrarea poate fi efectuată pe următoarea platformă: www.boschprofessional.com/ro/ro/pro360/ dacă este vorba despre o sculă pentru profesioniști, sau prin intermediul aplicației mobile Bosch PRO360. Poate fi descărcată pe telefonul tău, fie din Google Play store pentru Android, fie din Apple store pentru iOS. Înregistrarea este posibilă numai dacă eşti de acord cu stocarea datelor care trebuie introduse. • Hotărâtoare pentru înregistrarea în decursul termenului specificat este factura sau bonul vânzătorului de la care ai achiziţionat scula. De aceea, trebuie să păstrezi documentul original de cumpărare. În aplicația Bosch PRO360 vei putea încărca și păstra poza facturii sau a bonului fiscal. • După finalizarea înregistrării vei primi un certificat. Acest certificat este de asemenea necesar pentru onorarea garanţiei şi trebuie tipărit imediat şi păstrat. În cazul folosirii aplicației Bosch PRO360, certificatul va putea fi stocat și în format digital.
3. Sunt exceptate de la garanţie ▪ accesoriile; ▪ aparatele utilizate în scopuri demonstrative; ▪ consumabilele sau alte piese supuse uzurii naturale, cât şi defecţiunile sculelor apărute ca urmare a uzurii cauzate de condiţiile de întrebuinţare sau de uzura naturală; ▪ defecţiuni ale sculelor cauzate de nerespectarea instrucţiunilor de utilizare, utilizării neconforme cu destinaţia, condiţiilor de mediu anormale, utilizării necorespunzătoare, suprasolicitării sau întreţinerii ori îngrijirii improprii; ▪ defecţiuni ale sculelor rezultate în urma folosirii de accesorii, piese de completare sau piese de schimb care nu sunt piese originale Bosch; ▪ sculele care au fost modificate sau completate şi sculele care au fost demontate parţial sau complet; precum şi ▪ abaterile minore de la structura iniţială, care nu afectează valoarea sau utilitatea sculelor.
4. Pretenţia de acordare a garanţiei trebuie declarată în perioada de garanţie. Scula respectivă împreună cu bonul de cumpărare, care trebuie să conţină data cumpărării şi denumirea produsului, şi dacă este necesar, certificatul de garanţie, trebuie predate sau expediate integral vânzătorului sau unuia dintre centrele de service menţionate în instrucţiunile de utilizare. Expedierea se va face prin intermediul unui curier agreat de vânzător. Garanţia oferită acoperă toate costurile legate de aducerea unui produs dovedit defect la conformitate cu specificaţiile sale originale, prin repararea sau înlocuirea oricărei părţi defecte, precum şi costurile de transport, manipulare, diagnosticare, expertizare, demontare, montare, manoperă, materiale utilizate şi reambalare.
5. Remedierea defecţiunilor recunoscute de noi ca fiind în garanţie se face, în funcţie de opţiunea noastră, prin repararea gratuită a sculei defecte sau prin înlocuirea acesteia cu o sculă impecabilă (dacă este cazul, chiar cu un model mai nou). Sculele sau piesele înlocuite intră în proprietatea noastră. 6. Alte pretenţii în afara dreptului de remediere a defecţiunilor sculei respective menţionat în condiţiile de garanţie nu au justificare în baza garanţiei noastre. În special, nu ai dreptul la trimiterea unei scule de înlocuire pe durata reparaţiei.
7. În urma prestaţiilor executate în garanţie, timpul de nefuncţionare din cauza lipsei de conformitate apărute în cadrul termenului de garanţie prelungeşte termenul de garanţie şi se calculează, după caz, din momentul la care a fost adusă la cunoştinţa vânzătorului lipsa de conformitate a produsului sau din momentul prezentării produsului la vânzător/unitatea service până la aducerea produsului în stare de utilizare normală şi, respectiv, al notificării în scris în vederea ridicării produsului sau predării efective a produsului către consumator. Produsele de folosinţă îndelungată care înlocuiesc produsele defecte în cadrul termenului de garanţie vor beneficia de un nou termen de garanţie care curge de la data preschimbării produsului.
8. Este exclusă cesiunea drepturilor ce rezultă din această garanţie. Această garanţie nu se aplică produselor achiziţionate la mâna a doua. Această garanţie este valabilă pentru sculele care sunt achiziţionate şi utilizate în Uniunea Europeană (inclusiv Marea Britanie, Norvegia, Elveţia). Pentru această garanţie este valabil dreptul român, fiind exclus Acordul Naţiunilor Unite privind contractele internaţionale de cumpărare a mărfurilor (CISG). Această alegere a legii nu înseamnă că poţi fi lipsit de protecţia care îţi este conferită de normele de la care, conform legislaţieistatului în care ai domiciliul stabil, nu se poate face derogare prin acord (principiul normei mai favorabile).
Robert Bosch Power Tools GmbH 70738 Stuttgart Germania